بهترین راهکار نصب موکت تایل

شنبه 15 خرداد 1400
23:53
چمن مصنوعی

موکت تایل روشی آسان و ارزان برای نوسازی کامل نمای اتاق ارائه می دهد. برخلاف موکت دیوار به دیوار که به ابزار خاصی نیاز دارد و معمولاً توسط نصاب های حرفه ای انجام می شود ، کار با موکت تایل برای تقریباً هر DIY آسان است. قیمت مواد معمولاً کم است و از 0.50 تا 1.50 دلار در هر فوت مربع متغیر است.


ابن نصب موکت تایل در انواع رنگ ها ، ضخامت ها و نخ ها وجود دارند و به صورت آنلاین و از هر مرکز خرده فروشی منزل یا فروشندگان موکت در دسترس هستند. امید به زندگی معمول پنج تا هشت سال است ، در آن زمان ممکن است کاشی ها فرسایش نشان دهند یا از بین بروند. در آن مرحله ، برداشتن باید نسبتاً ساده باشد ، به شما این امکان را می دهد که قطعات بد مخصوص را عوض کنید یا کف را کاملاً حذف کنید.

ویدئوی ویژه
چگونه لکه های قهوه را از روی موکت پاک کنیم
موکت تایل به دو سبک ساخته می شوند: بنه پوست کنده و کاملاً پخش شده. کاشی های پوستی و چوبی که امروزه محبوب ترین نوع آن هستند ، در قسمت پشتی خود چسب از قبل اعمال شده ای دارند که با کاغذ محافظ یا پشت پلاستیکی پوشانده شده است ، هنگامی که می خواهید کاشی را به کف بچسبانید ، پوست آن را جدا می کنید. قبل از فشار دادن کاشی به جای خود ، کاشی های کاملاً پهن بر روی آن لازم است که روی مایع چسب ماسوره بزنید یا آن را به سطح زیر کف بچسبانید. برخی از انواع موکت تایل را می توان با چسب اسپری نیز چسب زد. اطمینان حاصل کنید که محصول چسبی متناسب با مواد را انتخاب کرده اید - سازنده کاشی مشخصاتی را برای استفاده از چسب ارائه می دهد. قسمت را به صورت پراکنده و هر از چندگاهی بپوشانید ، به طور متناوب متوقف شوید و کاشی ها را در جای خود قرار دهید تا چسب فرصت خشک شدن نداشته باشد.


ملاحظه ایمنی
اگر موکت تایل شما به یک چسب ماله دار احتیاج دارند ، توجه داشته باشید که این محصولات دارای مقادیر مختلف مواد شیمیایی مضر هستند و برخی از آنها گازهای مضر منتشر می کنند که می تواند خطرناک باشد. همیشه برچسب را با دقت بخوانید تا اخطارهایی را مشاهده کنید و دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. حتی با وجود کالاهای ملایم ، اطمینان حاصل کنید که فضا با پنجره های باز و فن که هوا را به گردش در می آورد ، تهویه خوبی داشته باشد. برای جلوگیری از تماس پوست باید از دستکش نیز استفاده شود.

آنچه شما نیاز دارید
تجهیزات / ابزارها
چکش (در صورت نیاز برای از بین بردن کف پوش قدیمی)
میله های آماده (در صورت نیاز برای برداشتن کفپوش قدیمی)
سوهان کف (در صورت نیاز برای از بین بردن کفپوش قدیمی)
سنباده (در صورت نیاز)
ماله
کاردک
چاقوی موکت
نوار اندازه گیری
دستکش
طرفداران
خلا Shop خرید کنید
جاروب
شستشو
غلتک رنگ
سینی فلزی
خط گچ
مواد
2x4
وصله بتونی (برای بتونه های چوبی زیر کف بتن
بتونه چوبی یا سطح کف (برای کف کف چوب)
سیلر بتن (برای کف کف بتن) یا پلی اورتان (برای کف کف چوب)
موکت تایل
چسب کف (در صورت لزوم)
دستورالعمل ها
مبلمان را بردارید
بهتر است قبل از شروع کار ، تمام مبلمان را از فضای خارج کنید. قطعات بزرگ را می توان در راهروها یا اتاقهای اضافی قرار داد. با این کار منطقه آزاد می شود تا بتوانید روی نصب خود تمرکز کنید. همچنین این مزیت اضافه شده دارد که به شما اجازه می دهد با اتمام پروژه با دکوراسیون و چیدمان تازه کار را شروع کنید.

تمیز کردن طبقه های زیرین

کف قدیمی را بردارید
تقریباً همیشه بهترین کار این است که کف های قدیمی که در جای خود هستند را بردارید. با این کار می توانید به طبقه زیرین بروید که می تواند به درستی آماده شود. با این حال ، در بعضی موارد موکت تایل را می توان مستقیماً از روی کف موجود که صاف و صاف است ، مانند کاشی و سرامیک ، چوب سخت یا وینیل نصب کرد. اگرچه این می تواند باعث صرفه جویی در وقت و کار شود ، اما برخی از هشدارها را شامل می شود ، از جمله خطر عدم اتصال چسب به مواد. مسئله دیگر این است که اگر کف دارای ویژگی های بعدی مانند خطوط یا بافت دوغاب باشد ، احتمالاً آن را زیر موکت احساس خواهید کرد.

نحوه برداشتن کفپوش قدیمی به آنچه از آن ساخته شده بستگی دارد. برداشتن می تواند یک کار کاملاً پر زحمت باشد و نیاز به یک نوار چاقو یا سوهان کف دارد. جدا كردن كف از طبقه كه با چسب به آن چسبانده شده است ، به خصوص دشوار است.

برداشتن یک طبقه

ترک ها را پر کنید و شکاف ها را برطرف کنید
کف و زیر شستشوی موکت باید کاملاً صاف باشد ، زیرا هرگونه تغییر در کف موکت تایل احساس می شود. حتی فرو رفتن یا قله های نسبتاً جزئی می تواند خطرات جدی را ایجاد کند.

اگر با یک طبقه زیرین بتن کار می کنید ، پس از استفاده از وصله بتونی شکاف ها ، تراشه ها یا جرقه هایی که به مرور زمان ایجاد شده اند را پر کنید. این ناهمواری ها را از بین می برد و مناطقی که ممکن است در برابر نفوذ مایعات آسیب پذیر باشند باید چیزی در موکت تایل ریخته و نفوذ کند. اجازه دهید پرکننده یک شب خشک شود و سپس با استفاده از چاقوی بتونه بیش از حد اضافی را خراش دهید تا زمانی که به یک سطح صاف و صاف برسید.

با کف های زیر تخته سه لا می توانید از بتونه چوب یا سطح زمین برای پر کردن شکاف ها و ترمیم ترک ها استفاده کنید. تسطیح کف را با ماله اعمال می کنند ، سپس اجازه می دهند تا روی سطح سخت و صاف خشک شود. شما همچنین می توانید کف را کمی سنباده بزنید تا هر گونه تکه تکه یا سایر ویژگی های بعدی را که ممکن است در سطح زیر کف چوبی وجود داشته باشد ، از بین ببرید.

نکته
اگر کف ناهموار است ، می توان یک ترکیب خود تراز را نیز اضافه کرد تا کارها صاف شود.

رفع زیر کف بتن

سطح را تمیز کنید
وقتی سطح صاف شد ، متر

مطمئن شوید که کاملا تمیز و عاری از هرگونه آلودگی ، آوار یا ذرات ریز است. این امر هم به دلایل بهداشتی است و هم برای اطمینان از اینکه چسب موکت تایل محکم ترین پیوند ممکن را تشکیل می دهد.

با جارو زدن یا جارو کردن کامل کل منطقه شروع کنید. اگر از وصله بتونی ، بتونه یا تسطیح کف یا کف کف چوبی ماسه کاری کرده اید ، احتمالاً ذرات کوچک زیادی خواهید داشت که باید برداشته شوند. دقیق باشید ، چندین بار در اتاق کار کنید تا جایی که دیگر قادر به تولید گرد و غبار نیستید.

پس از اتمام این برنامه تمیز خشک ، کف را مرطوب کنید. این کار را می توان با Swiffer یا با هرگونه پاک کن یا اسفنج استاندارد با استفاده از آب گرم و شفاف انجام داد. محلول صابون یک گزینه است ، اما مطمئن شوید که کف پاشی را با آب ساده بشویید.

اطمینان حاصل کنید که برای شستشو یا شستشو از رطوبت زیاد استفاده نکنید. کف باید قبل از نصب کاملا خشک شود.

تمیز کردن کف

کف زیر را مهر و موم کنید
بتن ، چوب و اکثر مواد کف زیرین به طور طبیعی متخلخل هستند و همین امر باعث می شود بسیار در معرض آب قرار بگیرند. اگر مایع بتواند به درون آنها نفوذ کند ، می تواند باعث رشد کپک و کپک شود ، در عین حال باعث انحراف و تخریب یکپارچگی ساختار می شود. متأسفانه ، موکت تایل نیز به طور کلی متخلخل هستند ، و اگر نشتی رخ دهد ، رطوبت به سرعت از درون آنها عبور می کند و به آنها مسیری روشن به سطح زیر می دهد. به همین دلیل استفاده از سیلر با کیفیت برای جلوگیری از آسیب مهم است.

نوع سیلر مورد استفاده شما با توجه به نوع طبقه زیرین تعیین می شود. با بتن ، از سیلر مخصوص بتن استفاده کنید. چوب بهتر است با یک لایه پلی اورتان مهر و موم شود. مهر و موم ها را می توان با استفاده از غلتک رنگی و یک سینی فلزی استفاده کرد و یا می توان با استفاده از بطری آب یا قوطی آئروسل آب بند بتونی را پاشید. به طور کلی ، یک یا دو برنامه کافی است. پس از اتمام ، حداقل یک ساعت صبر کنید تا سیلر خشک شود. راهنمای انتخاب موکت اتاق کودک را نیز ببینید

همیشه دستورالعمل های سازنده را برای کاربرد و زمان خشک شدن دنبال کنید. تا زمان خشک شدن کامل روی سطح راه نروید. درصورتی که درزگیر حاوی مواد شیمیایی باشد یا رایحه ای تند و تحریک کننده داشته باشد ، از تهویه مناسب اتاق اطمینان حاصل کنید. فن های در حال اجرا می توانند به تهویه منطقه و سرعت بخشیدن به روند خشک شدن کمک کنند.

تمیز کردن کف بتن
مرکز اتاق را علامت گذاری کنید
ممکن است منطقی به نظر برسد که شروع به نصب موکت تایل در امتداد طولانی ترین دیوار و کار خود را به بیرون انجام دهید. اما مگر اینکه اندازه اتاق شما دقیقاً به یک اندازه مناسب اتفاق بیفتد ، این می تواند منجر به یک طرف اتاق شود که به نواری از کاشی های بریده شده احتیاج دارد در حالی که طرف دیگر از کاشی های کامل استفاده می کند. این می تواند ظاهری کج به اتاق بدهد.

در عوض ، نصب باید در مرکز اتاق دقیقاً آغاز شود ، در حالی که کف به چهار ربع تقسیم شده است که از آن نقطه تابش می کند. این اطمینان می دهد که مرزهای لبه های اتاق یکنواخت خواهد بود.

برای یافتن مرکز دقیق فضا ، مرکز هر دیوار را اندازه گیری و علامت گذاری کنید ، سپس خطوط گچ را بین علامت های روی دیوارهای روبرو بکشید. نقطه تلاقی خطوط مرکز است و ربعهایی که توسط خطوط عمود ایجاد می شوند مناطق کاری شما خواهند بود.

اندازه گیری کف
کاشی ها را خشک کنید
اگرچه همیشه ضروری نیست ، اما ایده خوبی است که کل اتاق را با موکت تایل کاملاً خشک کنید تا ببینید کف پوش هنگام نصب چگونه به نظر می رسد. این امر می تواند به خصوص در صورت استفاده از موکت تایل بسیار مفید باشد ، زیرا به شما امکان می دهد طرح را طوری تنظیم کنید که بتوان وقفه های دیوار را کنترل کرد. با استفاده از کاشی هایی که جهت گیری قابل توجهی دارند ، کاشی های خشک به شما فرصتی می دهند تا ببینید که چگونه با هم ترکیب شده اند. در صورت لزوم ، می توانید خطوط مرکز و طرح را تنظیم کنید تا خوشایندترین طرح کاشی را به شما ارائه دهد.

تناسب خشک خود را در مرکز شروع کنید ، از نقطه مرکزی در امتداد خطوط ربع به بیرون کار کنید.

نصب موکت خشک
موکت تایل را نصب کنید
هنگام نصب موکت تایل ، از وسط با یک ربع شروع کنید و به سمت دیوارها کار کنید. جعبه های کاشی ، ابزار ، مواد و تجهیزات را می توان در منطقه ای که شامل خروجی است ذخیره کرد ، زیرا آخرین موردی است که در آن نصب می شود.

برخی از موکت تایل جهت توصیه شده ای دارند که با برچسب های پیکان روی سطح آنها مشخص شده است. پیروی از دستورالعملهای آنها اغلب نتیجه دلپذیری را به همراه خواهد داشت ، اما اگر نگاه هنری دارید می توانید خلاقیت به خرج دهید.

از نقطه مرکزی اتاق ، چسب را به یک ربع بزنید (یا اگر از کاشی های پوست و چسب استفاده می کنید ، ورق پشت را بردارید). کاشی را بر روی زمین فشار داده و با دقت آن را با هر دو دستورالعمل تراز کنید. تخمگذار کاشی های اضافی را در امتداد یکی از راهنماها تا دیوار ادامه دهید. (تا زمانی که تمام کاشی های اندازه کامل نصب نشوند ، کاشی های برش خورده را نصب نخواهید کرد)

به نقطه مرکزی برگردید و ردیف دوم کاشی ها را که تا ردیف اول جدا شده اند نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که درزهای قنداق بسیار محکم و بدون شکاف است. به این روش ادامه دهید تا زمانی که کل ربع اول موکت تایل کامل نصب شود.

این فرآیند را با هر ربع تکرار کنید ، تا زمانی که تمام کاشی های کامل روی en نصب شوند

اتاق لاستیک شما به احتمال زیاد یک فضای پیرامونی بدون پوشش باقی خواهید داشت ، جایی که برای پایان کار باید موکت تایل را برش دهید.

نصب موکت تایل
نکته
با کاشی های پوست و چسب ، هنگام برداشتن قسمت پشتی ، بسیار مراقب باشید. سعی کنید آن را یک تکه جدا کنید ، زیرا کاغذ پشتی مستعد پاره شدن است. پس از برداشتن کاغذ پشت ، اجازه ندهید که کاشی چیزی را لمس کند. پس از قرار گرفتن در معرض هوا ، چسب بسیار چسبناک می شود و به هرچیزی که لمس کند محکم می چسبد. یک سطل زباله یا کیسه زباله را در دست داشته باشید تا با ادامه کار زباله ها را دفع کنید.

موکت تایل
موکت تایل را در صورت نیاز برش دهید
در بیشتر موارد ، تکه های موکت تایل باید برش داده شود تا لبه های اتاق ، گوشه ها ، قاب درها و ویژگی هایی مانند لوله ها ، گوشه ها و کابینت ها جای گیرد. موکت تایل یک ماده سخت است و داشتن چاقوی موکت با کیفیت یا چاقوی مفید با تیغه تیز خوب برای سهولت روند کار بسیار مهم است.

در لبه های اتاق ، موکت تایل را زیر و رو کنید و یک لبه را به سمت بالا به دیوار بچرخانید ، بنابراین قسمت باقیمانده روی موکت تایل نصب شده می چرخد. برای نشان دادن جایی که کاشی با کاشی قبلی همپوشانی دارد ، یک خط از پشت پشت علامت گذاری کنید.

برای برش کاشی از خط مشخص شده از یک چاقوی موکت استفاده کنید که توسط یک صاف هدایت می شود. ممکن است چندین بار عبور از چاقو طول بکشد تا برش کامل شود. اطمینان حاصل کنید که کاشی را روی تخته قراضه یا سطح کار قرار دهید تا برش بخورد.

سپس قسمت پشت کاشی را از قسمت برش خورده جدا کرده ، قطعه را از سمت راست بچرخانید و آن را در فضای باز کف فشار دهید. لبه ای که شما برش داده اید باید در برابر دیوار قرار بگیرد ، در حالی که لبه کارخانه کاشی در برابر کاشی مجاور قرار دارد.

این روند را تا پایان نصب موکت تایل ادامه دهید. اگر لازم است که شکاف ها ، سوراخ ها یا اشکال دیگر در موکت تایل بریده شود ، از چاقوی موکت به همین شکل برای ایجاد این برش ها استفاده کنید.

منبع


موضوعات: موکت,
[ بازدید : 105 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نکته های ریز دکوراسیون داخلی - کفپوش - موکت -موکت اداری وچمن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]