انواع چمن مصنوعی بین سنگی

يکشنبه 24 مرداد 1400
17:01
چمن مصنوعی
انواع چمن مصنوعی بین سنگی

چمن مصنوعی چیست؟
در ساده ترین عبارت ، می توان آن را به عنوان فرشی تعریف کرد که برای تقلید از چمن واقعی طراحی شده است. این محصول از مواد مصنوعی ساخته شده است که می تواند به راحتی روی هر سطح انتخابی قرار گیرد. چمن مصنوعی حیاط مدرسه که در حال حاضر ایجاد شده اند تصور کاملی از چمن واقعی را ارائه می دهند و در عین حال به توجه و منابع بسیار کمتری نیاز دارند (بدون نیاز به خرید ماشین چمن زنی ، کود و سایر تجهیزات). در عین حال ، چمن مصنوعی برای اطمینان از چسبندگی خوب و زیبایی ظاهری کل به یک بستر مناسب تهیه شده نیاز دارد.

بیشتر اوقات ، پلی پروپیلن و پلی اتیلن به دلیل مقاومت بالا در برابر آسیب های مکانیکی و ظاهر زیبایی در تولید آن استفاده می شود. علاوه بر این ، ترکیب این مواد پایان با کیفیت "چمن" و نرمی آن را تضمین می کند: حتی پابرهنه راه رفتن روی چنین سطحی خوشایند است. بسیاری از مردم به اشتباه چمن مصنوعی را با ماده ای شبیه به تخت درب که در جلوی در قرار گرفته است ، مرتبط می کنند ، اما این درست نیست. در حال حاضر ، تولید کنندگان توجه زیادی به اطمینان حاصل می کنند که محصول نهایی به دست آمده دارای بالاترین کیفیت ممکن است.

این نوع سطح مصنوعی را می توان در مکان های عمومی (مانند زمین بازی کودکان) یا فضاهای خصوصی (به عنوان مثال در تراس ، بالکن یا حتی در باغهای کوچک ، که نگهداری از چمن واقعی مشکل ساز است) استفاده کرد. بسته به نیاز ، می توان انواع مختلفی از سطوح را انتخاب کرد: با موهای کوتاهتر یا بلندتر و همچنین تراکم های مختلف. طیف گسترده ای از سایه های رنگی امکان انتخاب مناسب را نیز از نظر زیبایی چنین چمن فراهم می کند. می توانید در مورد نحوه مطابقت با بهترین چمن مصنوعی در ادامه این مقاله بخوانید.

جالب است که اگرچه چمن مصنوعی چند سالی است که در کاربرد وسیع تری نسبت به زمین چمن ورزشی محبوبیت پیدا کرده است ، اما در واقع از اواسط قرن بیستم شناخته شده است. این در ایالات متحده تأسیس شد و دیوید چنی - استاد موضوعات مرتبط با منسوجات - بنیانگذار آن محسوب می شود. چانی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی کار می کرد ، جایی که دانشجویان را با موضوعات مربوط به پارچه آشنا کرد. در روزهای اولیه این محصول ، مدل های چمن مصنوعی فقط در زمین های ورزشی استفاده می شد ، اما در سال 1964 ، مدرسه ابتدایی رود آیلند تصمیم گرفت چمن واقعی را با یک جایگزین مصنوعی جایگزین کند.

در دوره اولیه وجود چمن های مصنوعی ، آنها دل ورزشکاران و مالکان باشگاه ها را به دست نیاوردند. شایان ذکر است که راه حل های موجود در حال حاضر با بالاترین کیفیت مواد ساخته شده اند ، با استفاده از روش های تولید پیشرفته از نظر فناوری که نتیجه نهایی بسیار واقعی را تضمین می کند. با این حال ، در قرن بیستم ، زمانی که این بازار در ابتدای راه خود بود و هنوز با آزمون و خطا در حال یادگیری بود ، چمن ها نه تنها از کیفیت بسیار پایین تری برخوردار بودند (نسبت به امروزه سخت تر و بسیار کمتر در برابر آسیب مقاوم هستند) ، بلکه به دلیل آنها به طور مستقیم بر روی یک کف بتنی قرار می گیرند. سطوح بیشتر به دلیل درجه سختی باعث آسیب به بازیکنان می شوند. بنابراین ، باشگاه ها نسبت به استفاده از این نوع چمن در ورزشگاه های خود نسبتاً مایل بودند: نیاز به درمان بازیکنان مصدوم بی فایده بود و خود بازیکنان نمی خواستند از چنین سطحی استفاده کنند.

با گذشت سالها ، محبوبیت این نوع علف افزایش یافت و به طور فزاینده ای جایگزین گیاهان زنده در بسیاری از کشورها شد. در حال حاضر ، بازار بسیار وسیعی وجود دارد ، هم برای تولیدکنندگان و هم افرادی که در توزیع و مونتاژ این نوع سطوح در هر مکانی که مشتری انتخاب می کند ، مشارکت دارند. چمن مصنوعی نه تنها در مکان هایی مانند زمین های ورزشی ، بلکه در خانه های خصوصی نیز استفاده می شود.

چمن مصنوعی از چه چیزی ساخته شده است؟

در مرحله اولیه وجود چمن مصنوعی باغ ویلا ، آنها روی یک پایه سخت ایجاد شدند و الیافی که قرار بود جایگزین تیغه های چمن شوند - بیشتر شبیه یک درخت کریسمس سخت بود تا یک چمن نرم. در نتیجه ، محبوبیت روسازی مصنوعی در سالهای اولیه زیاد نبود و تولیدکنندگان مجبور بودند تکنولوژیها و روشهای تولیدی را که تاکنون برای آنها شناخته شده است ، پیوسته توسعه دهند.

در حال حاضر ، مواد بسیار با کیفیت تری برای ایجاد چمن مصنوعی نسبت به ده ها سال پیش استفاده می شود. این باعث می شود که بسیار با دوام ، زیبا باشد و در عین حال عالی به نظر برسد. این الیاف کاملاً شبیه به الیافی است که در فرش های خانگی استفاده می شود - اما با استفاده از مواد بسیار مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی. یک الیاف منفرد یک رشته است و برای ایجاد یک چمن مصنوعی واقعی - لازم است آنها را با تیغه هایی که بسیار واقعی به نظر می رسند ترکیب کرده و علاوه بر این در لمس بسیار خوشایند و در برابر زیر پا گذاشتن مقاوم هستند.

استخوان چمن مصنوعی از پلی پروپیلن یا پلی اتیلن و گاهی حتی از هر دو ماده بطور همزمان بسته به نوع چمن کاری که ایجاد می شود ، ساخته شده است. این به دلیل استحکام بالای این مواد ، مقاومت در برابر آسیب و ظاهر عالی است.

نکته مهم این است که بر خلاف علف های نسل اول ایجاد شده در دهه 1960 ، چمن های مصنوعی کنونی دارای پایه نرم و انعطاف پذیر هستند. محصولات قبلی ساخته شده بسیار سخت بوده و می توانند باعث صدمه به بازیکنان شوند - دویدن طولانی مدت روی چمن روی پایه بتونی فشار زیادی را بر مفاصل وارد می کند و در صورت سقوط - خطر آسیب شدید به سلامتی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

بنابراین ، در طول سالها ، تولیدکنندگان به دنبال راه حلهایی بوده اند که به آنها امکان می دهد چمن کاری بسازند که بسیار راحت تر از آنچه امروزه در دسترس است باشد. در میان جدیدترین محصولات نسل سوم ، علف هایی از این نوع وجود دارد - با طول موهای مختلف ، اما هر بار بر اساس انعطاف پذیر ، نه خیلی سخت و بسیار بادوام تهیه می شود.

در کجا می توان از چمن مصنوعی استفاده کرد؟

با پیشرفت فعلی فناوری برای تولید چمن مصنوعی و به لطف ظاهر بسیار واقعی آنها - این نوع پوشش زیرین تقریباً در هر مکانی قابل استفاده است. تولیدکنندگان امکانات مشتریان را محدود نمی کنند و توزیع آسان محصول ، دوام آن و نیازهای نگهداری بسیار زیاد باعث می شود افراد بیشتری تصمیم به ترتیب آنها بگیرند. تنها شرطی که باید قبل از گذاشتن چمن مصنوعی رعایت شود ، سطح مناسب برای آن است: یعنی سطح و نسبتاً سخت. نکته اصلی این است که پشتیبانی کافی و توزیع فشار و همچنین زهکشی مطلوب آب (در مورد چمنزارهای بیرونی ، در معرض بارندگی) فراهم شود.

در میان محبوب ترین مکانهایی که بهترین چمن مصنوعی برای پشت بام روی آن گذاشته شده است ، موارد زیر را می توان ذکر کرد:

چمن مصنوعی برای بالکن ها - در گذشته ، سطوح بالکن های متصل به آپارتمان ها اغلب کاشی کاری شده بودند - و این در واقع امروزه به دلیل الزامات قانونی صادق است. تا حدی ، نکته این است که مدیران ساختمان ممکن است محافظت کافی از سطوح در برابر جذب بیش از حد آب را مطالبه کنند - و کاشی های مناسب با گروت ضد آب این عملکرد را انجام می دهند. با این حال ، والدین کودکان خردسال (و نه فقط آن!) می خواهند بالکن راحت تری نسبت به کاشی های سخت داشته باشند. بنابراین ، بیشتر و بیشتر قطعات چمن مصنوعی روی سطح کاشی ها گذاشته می شود. در روزهای خنک و تابستانی ، آنها راحتی حرارتی کودکانی را که با آنها بازی می کنند ، بهبود می بخشند ، و زمانی که آب و هوا به آن نیازی ندارد - آنها به سادگی یک سطح بسیار راحت تر از کاشی های کلاسیک هستند. با توجه به این واقعیت که چمن مصنوعی بسیار آسان بریده می شود - سازگاری آن با زمین حتی با سطوح بالکن کوچک و غیر قابل توجه دشوار نیست - که باعث می شود ایجاد فضایی شیک با استفاده از آن بسیار راحت تر از یک سطح طبیعی باشد.
چمن مصنوعی برای تراس - تراس های حیاط خلوت نیز بیشتر و بیشتر با چمن مصنوعی پوشانده می شوند. همانطور که در مورد بالکن ها ، آنها کاملاً در برابر زمین سرد محافظت می کنند و پایه ای ایده آل برای بازی های کودکان هستند. آنها همچنین راه رفتن راحت و دلپذیر در تراس بدون کفش را امکان پذیر می کنند - و حتی در این صورت هیچ سرما برای افرادی که در تراس می مانند وحشتناک نیست. این نیز یک راه حل عالی است که به شما امکان می دهد باغ را تا خانه "گسترش" دهید: به ویژه در جایی که باغ خیلی بزرگ نیست خوب کار می کند و ما می خواهیم سطح آن را بصورت نوری افزایش دهیم. گذاشتن چمن مصنوعی در تراس نیز می تواند ایده ای عالی برای والدین نوزادانی باشد که هر جا که می توانند خزیده اند و متوقف کردن آنها واقعاً دشوار است: چنین سطحی برای پا و دست بسیار خوشایندتر است و در عین حال چسبندگی بهتری نسبت به به عنوان مثال ، کاشی هایی که ممکن است نوزاد به راحتی روی آنها بچسبد.
چمن مصنوعی در فضای باز برای باغ - چمن های مصنوعی نیز در باغهای کوچک و بی نظیر بسیار محبوب هستند. در چنین مکانهایی ، مراقبت از چمن طبیعی واقعاً مشکل ساز است: استفاده از ماشین چمن زنی در یک منطقه کوچک به دلیل ضرورت چرخش مکرر ماشین چمن زن و استفاده از ماشین اصلاح برای همه ممکن است سریعتر از باغهای بزرگ نباشد. گیاهان ؛
زمین ها (فوتبال ، تنیس و سایر موارد) - انواع سطوحی که برای بازی های تیمی استفاده می شود وقتی با چمن مصنوعی پوشانده شود بسیار بهتر به نظر می رسند. آنها همچنین در برابر صدماتی که در غیر این صورت می تواند توسط چمن واقعی ایجاد شود بسیار مقاوم تر خواهند بود: در برابر لگدمال مکرر و استفاده فشرده بسیار مقاوم است. علاوه بر این ، در مورد باران و موارد دیگر

شرایط آب و هوایی مطلوب - سطح مصنوعی آسیب نمی بیند. مزیت اضافی آن این است که می توان آن را در تمام طول سال استفاده کرد.
زمین های بازی کودکان - این شکل از سطح بیشتر و بیشتر در انواع مختلف زمین بازی برای کودکان - در مدارس ، مهدکودک ها یا در املاک مسکونی استفاده می شود. مزیت بدون شک این راه حل این واقعیت است که بدون در نظر گرفتن فصل بی عیب و نقص به نظر می رسد: حتی در پاییز یا زمستان ، وقتی چمن طبیعی "به خواب می رود" و بهترین ظاهر خود را ندارد - چمن خشک و خاکستری در مقایسه با همیشه سبز ناخوشایند است. سطح مصنوعی همچنین لازم به ذکر است که به لطف چنین چمن ، خطر صدمه به یک کودک نوپا به حداقل می رسد ، به عنوان مثال در اثر سنگ یا زباله هایی که از زمین "بیرون می ریزند" ، مانند چوب یا قطعات شیشه شکسته. در مورد یک چمن واقعی ، حتی اگر در تمیزی کامل نگهداری شود ، نمی توان منتفی دانست که زمین عناصر شیشه ای را که سالها پیش در آن دفن شده است "دور می اندازد" و تهدیدی برای کودک محسوب می شود. در مورد چمن مصنوعی ، این خطر وجود ندارد زیرا زمین از سطح جدا شده است.
همه این مکان ها فقط نمونه هایی از مکان های یک چمن مصنوعی هستند. در واقع ، به لطف فناوری در حال توسعه - این نوع سطوح را می توان در هر مکانی بجز موارد ذکر شده در بالا استفاده کرد - به عنوان مثال در نارنجخانه یا باغهای بسیار بزرگ ، عمومی یا خصوصی. این مکان فقط به خلاقیت خریدار و نیازهای او بستگی دارد ، که ممکن است کاملاً متفاوت باشد. با توجه به لایه زیرین استفاده شده ، که از نظر ساختار شبیه یک لایه فرش است - در واقع ، چمن مصنوعی را می توان در داخل خانه (هم در خانه و هم انواع دیگر) استفاده کرد. تنها محدودیت در مورد سطح زیر چمن اعمال می شود: برای اینکه چمن مصنوعی خوب به نظر برسد ، زمین (یا هر نوع سطح دیگر) باید تا حد امکان یکنواخت باشد. در غیر این صورت ، ممکن است معلوم شود که آب باران به یک مکان سرازیر می شود و گودالهای ناخوشایند و خشک کننده ای ایجاد می کند که نه تنها بد به نظر نمی رسند ، بلکه ممکن است منجر به تخریب یا جدا شدن چمن (در صورت بارندگی شدید) شوند.

مزایا و معایب چمن مصنوعی

مانند هر راه حلی ، چمن مصنوعی بین سنگی نیز مزایا و معایب خود را دارد. بسیاری از آنها کاملاً ذهنی هستند: زیرا این واقعیت که موضوعی یک نفر را آزار می دهد به این معنی نیست که برای شخص دیگری نیز همینطور خواهد بود. بنابراین ، ارزش آن را دارد که مزایا و معایب ارائه شده در زیر را با دقت بخوانید و خودتان آنها را با توجه به ترجیحات و نیازهای خود ارزیابی کنید.

مزایای چمن مصنوعی

بزرگترین مزایای چمن مصنوعی عبارتند از:

بدون نیاز به باغبانی - این یک راه حل ایده آل برای افرادی است که دوست ندارند "دست خود را کثیف کنند". هیچ علف هرز روی چمن مصنوعی وجود ندارد ، نیازی به چیدن ، آبیاری یا کوددهی ندارد. درمانهای سالیانه (مانند هوادهی یا ایجاد اسکار) نیز مورد بحث نیست. چنین چمن "بدون تعمیر و نگهداری" یک راحتی و صرفه جویی در زمان است-بنابراین می توان گفت که این یک راه حل عالی برای افرادی است که دوست ندارند در باغ کار کنند یا به دلیل کمبود وقت نمی توانند از عهده آن برآیند.
هزینه های نگهداری کمتر - اگرچه هزینه های نصب چمنزار را می توان مورد بحث قرار داد (به دلیل امکان استفاده از مصالح با کیفیت پایین یا بالاتر) - بدون شک در طولانی مدت بسیار ارزان تر است. عدم نیاز به آبیاری به معنای کاهش هزینه های آب و مراقبت کاملاً متفاوت از مراقبت هایی است که باید برای چمن طبیعی انجام دهید - به معنای صرفه جویی در خرید ماشین چمن زنی ، تأمین منبع تغذیه (خرید سوخت یا اتصال به برق) ، بدون هزینه کود یا اجاره (یا خرید) تجهیزات تخصصی (سارافکن ، هوادهی ، آب پاش و سایر موارد). همه اینها باعث می شود چنین چمن در دراز مدت راه حل بسیار ارزان تری باشد.
تضمین موفقیت - در مورد چمن طبیعی ، عوامل زیادی برای ظاهر آن اهمیت زیادی دارند. این ترکیبی از مراقبت مناسب ، کودهای با کیفیت خوب ، ماشین چمن زنی تیز ، هوادهی منظم و درمان های زخم زنی ، آبیاری ، خاک خوب و حتی نور مطلوب خورشید است. همانطور که می بینید ، همه این عوامل را نمی توان تحت تأثیر قرار داد - به این معنی که حتی اگر تمام قلب خود را در مراقبت از چمن طبیعی قرار دهید ، نیازی به دستیابی به اثر مطلوب نداریم. راه حل بسیار ایمن تر (و نیاز به تعهد بسیار کمتر!) استفاده از محلول مناسب مصنوعی است که بدون توجه به فصل ، نور خورشید و حجم کار کامل به نظر می رسد.
مقاومت در برابر آب و هوا - برای چمن مصنوعی فرقی نمی کند که درجه حرارت بسیار زیاد یا بسیار کم باشد ، و همچنین اینکه بارش باران در یک مکان معین چقدر رخ می دهد. این باعث می شود که چمن حتی بعد از مدت ها بی نقص به نظر برسد. آنها انتخاب می کنند

سطح مصنوعی با کیفیت بالا ، ما سالها ظاهر باغی عالی را تضمین می کنیم: رنگ حتی تحت تأثیر اشعه ماوراء بنفش یا بارانهای مکرر تغییر نمی کند.
ایمنی و جذب شوک - با توجه به مواد مورد استفاده ، چمن مصنوعی ممکن است محلول بسیار مطمئن تری در زمین های بازی باشد تا یک سطح طبیعی ، که - به طور نامناسب یا ناکافی مراقبت می شود - ممکن است سخت باشد یا آنقدر متراکم نباشد که راحتی و ایمنی را تضمین کند. به در همین حال ، چمن مصنوعی از مواد با کیفیت بالا ساخته شده است که روی پایه ای قرار دارد که شبیه به زیر فرش است. در نتیجه ، همه چیز نرم است و ثبات کاملی را ایجاد می کند. در مورد چمن مصنوعی ، احتمال لغزش نیز بسیار کمتر از سطوح طبیعی است. علاوه بر این ، خطر حشرات در چمن مصنوعی که ممکن است نوزاد را گاز بگیرند یا نیش بزنند کم است.
راحتی صاحبان حیوانات خانگی - بسیاری از سگها (و گاهی گربه ها نیز) این عادت آزاردهنده را دارند که برای پنهان کردن چیزی یا حفر کردن زمین برای صاحبان خود ، حفر کنند. این امر به ویژه هنگامی صادق است که سرپرست نتواند زمان کافی را به حیوان اختصاص دهد و خرگوش به سادگی در جهان خسته شود. برخی از نژادها مستعد ایجاد حفره هستند (به عنوان مثال ، خلنگ) ، اما این امر در مورد سگهای دیگر ، حتی به عنوان هوشیار Border Collies نیز صدق می کند. در مورد چمن مصنوعی - چنین امکانی به سادگی وجود ندارد. این بدان معناست که اعصاب مربوط به رفتار حیوان خانگی شما نیست و در عین حال ظاهر بسیار بهتری از باغ دارد.
در دسترس بودن زیاد - مزیت بی چون و چرای مصنوعی این واقعیت است که می توان آن را تقریباً در هر فروشگاه DIY و همچنین در فروشگاه های تخصصی ثابت یا آنلاین خریداری کرد. به این ترتیب ، می توان به سرعت باغ ، تراس یا بالکن را بدون جستجوی طولانی برای مصالح مناسب ترتیب داد. همچنین در صورت آسیب به عنصر چمن - کافی است به محلی که چمن را برای اولین بار خریداری کرده اید برگردید و آن را تعویض کنید. با توجه به این واقعیت که بیشتر علف های مصنوعی با کیفیت خوب به گونه ای ساخته می شوند که از تغییر رنگ پرتوهای فرابنفش در معرض نور خورشید جلوگیری می کند - عملاً هیچ خطری وجود ندارد که چمن ها محو شوند. در نتیجه - جایگزینی فقط یک قطعه مشکلی نیست.
انتخاب گسترده ای از رنگها - در مورد چمنهای زنده ، از لحاظ نظری ، سایه چمن را انتخاب می کنیم ، اما در عمل - به دلیل شرایط مختلف آب و هوایی امکان پذیر نیست. حتی اگر علف دارای سایه سبز روشن روی بسته بندی باشد - در شرایط مختلف ، برای مثال ، ممکن است رنگ تیره تری داشته باشد. در مورد چمن های مصنوعی ، چنین خطری وجود ندارد: روی سطحی که انتخاب می کنیم ، چمن هایی وجود دارد که دقیقاً نیازهای ما را برآورده می کند. طیف گسترده ای از سایه های رنگی ، تطبیق چمن مصنوعی با طراحی کلی یک فضای مشخص را آسان می کند. در مورد مناطق قابل استفاده (مانند زمین بازی ، تراس یا بالکن) ، سایه های تیره ، که هیچ کثیفی در آن قابل مشاهده نیست ، انتخاب کمی بهتری است. برای مکانهایی که خیلی شلوغ نیستند - همچنین می توانید از سایه های روشن تر سبز استفاده کنید.
نرمی ، راحتی ، راحتی - راه رفتن با پای برهنه در تراس یا بالکن پوشیده از چمن مصنوعی بسیار دلپذیرتر از راه رفتن روی کاشی یا سطوح چوبی است. چنین چمن زنی نرم و دلپذیر است ، که به نوزادان خزنده اجازه می دهد آزادانه روی آن حرکت کنند.
انعطاف پذیری بالا - اگرچه از نظر تئوری یک چمن طبیعی نیز می تواند با هر باغی ، حتی نامتقارن ترین باغ سازگار شود - چنین راه حلی معایب زیادی دارد. اول از همه ، حتی اگر موفق به ایجاد یک چمن با شکل نامنظم شوید - نگهداری آن مشکل ساز است و یا نیاز به راه حل هایی دارد که تسهیل را تسهیل می کند (کوتاه کننده) ، یا زمان زیادی (در مورد استفاده از قایقرانی سنتی). وقتی صحبت از چمن مصنوعی به میان می آید ، تنها کاری که باید انجام دهید تا فضا بی عیب و نقص به نظر برسد این است که دقیقاً در همان ابتدا آن را مرتب کنید.
احتمالاً برخی مزایای بیشتری از این راه حل پیدا خواهند کرد ، زیرا قطعاً یک چمن مصنوعی مزایای زیادی دارد. لیست فوق فهرستی کوتاه از مهمترین و بیشترین مزایای چمن مصنوعی است.


معایب چمن مصنوعی
مانند هر محلول ، چمن مصنوعی اشکالاتی نیز دارد. با این حال ، شایان ذکر است که - همانطور که در مورد مزایا - آنها کاملاً ذهنی هستند: آنچه برای یک شخص مضر است ، ممکن است بزرگترین مزیت یک راه حل خاص برای شخص دیگری باشد.

از جمله معایب چمن های ساخته شده از مواد مصنوعی ، موارد زیر را می توان ذکر کرد:

ساختار ناخوشایند مواد - توجه داشته باشید: این عیب فقط در مورد چمن های بی کیفیت اعمال می شود. به منظور صرفه جویی در هزینه ، گاهی تصمیم می گیریم تعمیر بخریم

منبع


موضوعات: چمن مصنوعی,
[ بازدید : 156 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نکته های ریز دکوراسیون داخلی - کفپوش - موکت -موکت اداری وچمن است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]